26.1.2011

Mansikka-appelsiinijuoma



Mä olen nyt joulun jälkeen innoissani kohta rullannut koko meidän pakastimen ja jääkaapin sisällön erilaisiksi juomiksi tuolla uudella tehosekoittimellani :D

Tämäkin resepti taas suoraan Christine Ambridgen kirjasta Mehut ja pirtelöt, itse vaan vähän pyöristelin määriä taas. Resepti löytyy kirjasta tällä esittelytekstillä: "Tämä oli luultavasti kaikkien aikojen ensimmäisiä hedelmäjuomasekoituksia, ja erinomaisen maun ansiosta se on edelleen vankka suosikki." No jaa.

Parempaa tästä varmaankin tulisi pusertamalla appelsiinimehun appelsiineista, mutta hyvin tää tölkkimehustakin onnistuu :) Tästä annoksesta tulee iso lasillinen kahdelle.

2 dl maustamatonta jogurttia
1 prk (150-200 g) mansikkajogurttia
2 dl appelsiinimehua
200 g pakastemansikoita
1 banaani viipaleina (ja pakastettuna)
(koristeeksi appelsiiniviipaleita ja tuoreita mansikoita)



Kaada jogurtit ja appelsiinimehu monitoimikoneeseen ja sekoita.



Lisää pakastetut mansikat ja banaani (itse en banaania pakastanut) ja sekoita hyvin. (Varmista ennen jäisten marjojen/hedelmien lisäämistä, että oma laitteesi jaksaa nämä murskata.)



Kaada seos korkeisiin laseihin ja koristele appelsiiniviipaleilla ja kokonaisilla tuoreilla mansikoilla.

----

Ostoslista:

Lindahls turkkilainen jogurtti - 2,96 € / kg
Rainbow mansikkajogurtti - 0,23 €
Rainbow appelsiinitäysmehu - 0,83 € / l
Rainbow mansikat - 1,99 € / 500 g
banaani - 0,42 € (2,15 €/kg)


Yhteishinta: 2,20 € / kahdelle

5 kommenttia:

  1. Nam! Teinpäs itse muuten eilen melkeinpä juuri samanlaista. :D Täällä on kanssa joku pakastimen tyhjennys + soseutusvimma menossa...

    VastaaPoista
  2. Vaikuttaa aika normi smoothielta tai sen tapaiselta, mutta varmaan ihan hyvää. Onko toi muuten se kirja, jossa on sitruunalimsan ohje? Jos on, niin sitä reseptiä kannattaa ehdottomasti kokeilla.

    VastaaPoista
  3. Jolindha: Itsetehdyt juomat on kyllä ihan parhaita :) Ihan harmittaa, ettei enempää marjoja ja muuta pakastimesta löydy!

    Nox: Joo, tää on tosi "perus", koostumukseltaan smoothieta selvästi lirumpi :) Mä itse yleensä teen juomat aina ihan vaan maustamattomaan tai sitten vaniljajogurttiin enkä ainakaan vielä kyllä tuolle mansikkajogurtille lämmennyt.

    Tuosta kirjasta löytyy sitruunalimsa "Perinteinen limonaati" -nimellä, en tiedä onko se tuo? Tuosta mun kirjastani löytyy kuva jostain tuolta ostokset-luokittelun alta :)

    VastaaPoista
  4. Haa, itse asiassa tuo ei ole sama kirja, vaan mulla on "Pirtelöt ja smoothiet" samalta kirjoittajalta. Varmaan limonaatiohjekin on sama, koska mun kirjassa se on samalla nimellä.

    VastaaPoista
  5. Täytyy viimeistään kesäksi pistää tuo testiin kyllä! :) Noin yleisesti mä olen vähän pettynyt tuohon kirjaani, kun hyvältä kuulostavasta/näyttävästä reseptistä huolimatta noi juomat ei kuitenkaan oikein mun makuuni ole menneet :/

    VastaaPoista