14.1.2011

Ihan paras kanasalaatti



Koska tää on ihan paras kanasalaatti! :D Omalle koneelleni olin näköjään tallentanut nämä kuvat nimellä "kanakastikesalaatti", mikä toki käy sekin. Alkuperäinen resepti karppaus.infon kanasalaatti. Löysin tästä uuden suosikkisalaatin itselleni ja kaikessa yksinkertaisuudessaan voisin syödä tätä vaikka joka päivä. Itse en kauheasti majoneesista tykkää, mutta tässä kyllä tuo mun käyttämäni valkosipulimajoneesi lopulta vielä viimeisteli kokonaisuuden :)

Alla olevasta reseptistä riittää ruoaksi kahdelle (tai kolmelle?) ja vaikka yhden annoksen hinnaksi tuleekin yli 4 euroa niin tää kyllä voittaa niin monin verroin kaikki Hesen kuivat kanasalaatit, että mä tästä valmis olen maksamaankin.

(voita paistamiseen)
500 g broilerin rintafileitä/ohutleikettä/valmiita suikaleita
n. 0,5-1 dl kermaa
chilijauhetta
currya
n. 50 g Aurajuustoa

1 kerä jäävuorisalaattia
1 prk ananaspaloja (tai renkaita pilkottuna)
majoneesia



Paloittele broilerin rintafileet (tai käytä valmiita suikaleita).



Paista broilerit rasvatussa pannussa kypsiksi. Lisää chilijauhetta, currya ja kermaa maun mukaan.





Lisää murennettu Aurajuusto ja sekoittele, kunnes juusto on sulanut ja sekoittunut kastikkeeseen tasaisesti.





Pese jäävuorisalaatti ja valuta ananakset. Pilko salaatti (ja ananakset) haluamasi kokoisiksi paloiksi.



Kasaa ainekset lautasille ja lisää haluamasi määrä majoneesia.



----

Ostoslista:

Rainbow broilerin ohutleike - 3,99 € / 430 g
Arla Ingman kuohukerma - 0,99 € / 2 dl
chilijauhe - 1,39 € / 37 g
curryjauhe - 1,19 € / 37 g
Valio Aura -sinohomejuusto - 2,39 € / 170 g

jäävuorisalaatti - 1,26 € / 395 g (3,19€/kg)
Del Monte ananasrenkaat - 0,69 €
Kavli Aioli valkosipulimajoneesi - 2,29 € / 275 g


Yhteishinta: 8,40 € / 2-3 annosta

8 kommenttia:

  1. Kunnon salaatti! Kuulostaa hyvältä, eika varmasi ole kuivaa :)

    Mä en osaa kanelia tai neilikkaa käyttää oikein mihinkään. Kanelia riisipuuroon, mutta muuten olen niiden kanssa ihan kädetön :) ovat jostain syystä jääneet aika etäiseksi meikäläisen keittiössä. Neilikasta en osaa edes sanoa miltä se maistuu! Aukko sivistyksessä ;)

    VastaaPoista
  2. Ihmettelin, että miks sulla on sinappia kanasalaatissa, mutta ei ihan sinappia ollut ei. :DD Mut varmasti oikein hyvää on tämä! Mun lempparikanasalaatti on joskus Painonvartijoiden keittokirjasta otettu; kanasuikaleita (mausteeksi currya, valkosipulia, chiliä, sitruunamehua ja tomaattipyrettä), salaattia, ananasmurskaa ja raejuustoo. Toi on niin ihanaa mmmm <3 Suosittelen kokeileen! :)
    Voi perberi, nyt mun alko sit tehä hirveästi mieli kanasalaattia. Ehkä pakko huomenna tehä. :D

    VastaaPoista
  3. Katiskatar: Ei tosiaan ole kuivaa! :) Reseptin lukiessani mua epäilytti ajatus laittaa "kanakastiketta" salaattiin, mutta lopputuloshan olikin kerrassaan loistava!

    Neilikka maistuu piparkakuille! :D Se jäi tosin sanomatta, että mäkin käytän neilikkaa ainoastaan jauheena. Esim. perinteinen piimäkakku maustuu neilikalla (löytyy tästäkin blogista) ja se on aivan ihanaa! Joulun aikaan menee kanelit, neilikat ja inkiväärit kaikkeen leivontaan muffinsseista juustokakkuihin. Kanelilla maustettu kermavaahto tai itsetehty kanelijäätelö on aivan ihania omenajälkkäreiden kanssa. Ja onhan noita, kun vaan ehtis jossain välissä kaikkea ihanaa testaamaan! :D

    Henskis: Nojuu, ei ihan ollut sinappia :D Mä olen tähän asti tykännyt ihan perussalaatista grillimaustetulla broilerilla ja jonkun kivan kastikkeen kanssa, mutta tää on kyllä vielä paljon parempaa. Täytyy ehkä tuota sunkin versiotasi testata! :) Vaikka just nyt mä olen kyllä aivan tämän salaatin lumoissa <3

    VastaaPoista
  4. Löysin juuri tän blogin ja on tosi hyvä, ihanaa että jaksat noin yksityiskohtaisesti opastaa vaihe vaiheelta kuvin ja vielä mitä herkullisia reseptejä, njam!

    VastaaPoista
  5. Heipparallaa! Hyvännäköistä salaattia :) ja niin, linkitin blogisi omaani. Tervetuloa vierailemaan jatkossakin ^^.

    VastaaPoista
  6. Kiva, kun linkitit :) Aivan varmasti tulen vierailemaan jatkossakin! Etenkin karppivaikutteita tulen ahkerasti väijymään ;D

    VastaaPoista
  7. Pistin lisäksi tomaattia niin tuli mukavaa väriä salatttiin!

    VastaaPoista